Ben je benieuwd naar hoe het is om bij Geldof te werken? Onze medewerkers vertellen het je hieronder zelf !

Francis – Project Manager

Francis

Je vindt hier een aantrekkelijk totaalpakket. Er leeft een goede collegialiteit, je krijgt een goed loon en je hebt de mogelijkheid om door te groeien.

Ik ben mijn carrière gestart bij Geldof een 17-tal jaar terug. Als student deed ik hier mijn stage en daarna mijn thesis. Toen heeft men mij de kans aangeboden om aan de slag te gaan als engineer. Hier vind je volgens mij een aantrekkelijk totaalpakket. Er leeft een goede collegialiteit, er is een goede verloning en je krijgt de kans om door te groeien. Zelf ben ik gestart als engineer. Stilaan mocht ik mijn projecten zelf beheren en zo ben ik tot project manager geëvolueerd. Aangezien ik hier al zo lang aan de slag ben, ken ik de markt en de klanten erg goed waardoor ik me comfortabel voel in mijn rol en in mijn werk. Het werk zelf is gevarieerd. Er is geen dag gelijk. Je komt in aanraking met verschillende klanten, leveranciers, producten en projecten. We doen hier geen seriewerk, elk project is uniek. Persoonlijk vind ik het een enorm pluspunt dat je de projecten hier ook effectief tot leven ziet komen. Je ziet het eindresultaat van je werk, wat bijvoorbeeld bij een studiebureau minder of niet mogelijk is.

Francis Roesbeke

Isabelle – Internal Commercial Coordinator

Isabelle

Ik heb een enorm boeiende job dankzij de diversiteit in projecten, sectoren, type producten en het internationale karakter van de organisatie.

Ik ben gestart een tiental jaar geleden als een van de eerste vrouwen hier bij Geldof. Ondertussen heb ik heel wat vrouwelijke collega’s bij gekregen en is de firma uitgegroeid tot een sterke, innovatieve en internationale speler. Dit laat zich ook voelen in mijn werk, er is enorme diversiteit in projecten, sectoren en type producten. We zijn echt actief over de hele wereld wat de job erg boeiend maakt. Ik ben van karakter een enthousiaste, gedreven persoon met een no nonsense aanpak en dan krijg je de ruimte om persoonlijk te groeien. Als je voldoende creativiteit en doorzettingsvermogen aan boord legt, kan je hier ook veel initiatief nemen.

Isabelle Vermandele

Sophie – Marketing Communication Officer

Sophie

Ik ben nog niet zo heel lang aan het werk bij Geldof, maar voel me er al helemaal thuis. Vanaf het eerste moment kreeg ik alle nodige informatie en ondersteuning en werd ik door verschillende personen opgevangen. Zowel voor werk-gerelateerde zaken, alsook tijdens de middagpauze of op after-work activiteiten.

Samen met mijn collega ben ik verantwoordelijk voor de marketing en de interne en externe communicatie vanuit Geldof. Aangezien dit een bedrijf is met een internationale uitstraling en veel verschillende, interessante projecten, brengt het ons de nodige uitdagingen en afwisseling. Het is onze taak om Geldof zo goed mogelijk op de kaart te zetten en onze projecten op een originele manier onder de mensen te brengen. Door de brede waaier aan projecten, de verschillende activiteiten en evenementen, de vele collega’s is er altijd wel iets te melden. Dit zorgt ervoor dat ik elke morgen met plezier naar het werk ga. Hoewel ik dichtbij woon en dus geen last heb van het verkeer, ervaar ik het toch als een groot voordeel dat we kunnen genieten van glijdende werkuren. Hierdoor kunnen we onze dag indelen, rekening houdend met drukke en minder drukke periodes en mogelijke ‘after-work’ activiteiten.

Sophie Verhaeghe

Sven – SHE-Manager

Sven

Toen ik startte bij Engicon in September 2014 had ik me wel geïnformeerd over wat er zo allemaal gebeurde, maar ik had het onderschat … De projecten van Engicon zijn gevarieerder en uitdagender dan ik zelf had kunnen inschatten. Ik startte met de invulling van mijn taak en zag al snel dat mijn werkterrein zich niet enkel in Harelbeke bevond, maar ook op de verschillende constructiesite waar Engicon actief is.

Binnen Engicon kan je vrij zelfstandig werken en dat wordt ook van je verwacht. Het leuke is dat je telkens weer je aanpak en werkwijze in vraag moet stellen omwille van de nieuw projecten, nieuwe klanten en evoluerende markten. Het is dus geen standaard nine to five job waarbij je dagelijks dezelfde taken vervult, maar wel dagelijks opnieuw een uitdaging om de verschillende project gesmeerd te laten verlopen en om deze, samen met de projectteams, tot een goed einde te brengen.

Als je er dan bij neemt dat Engicon ook nog zijn veiligheids- en milieuzorgsysteem heeft laten certifiëren volgens ISO 14001:2015, OHSAS 18001 en VCA-P en dat deze systemen ook onderhouden moeten worden, dan zie je al snel in dat dit een steeds uitdagende en gevarieerde werkplek is.

Sven Vandekerckhove

Danny – Production Team Leader

Danny

Je krijgt de vrijheid om alles te organiseren zoals je dat zelf wilt.

Geldof werkt vooral aan projecten op maat, dat vraagt om veel flexibiliteit. Het is een grote uitdaging om al die uiteenlopende onderdelen, van drukvaten tot transportbanden, tot een goed einde te brengen. Bij ons krijg je wel de vrijheid om alles te organiseren zoals je dat zelf wilt. De goede contacten tussen alle mensen hier zorgen ervoor dat het op die manier werkt.

Danny Vanoverbeke

Murielle – Project Officer

Murielle

Als schoolverlater wist ik niet welke kant ik uit wilde. Er waren zoveel mogelijkheden, dat ik door de bomen het bos niet meer zag. Na enkele jaren in het werkveld had ik al een betere kijk op welke job bij me paste. Ik wilde me inzetten voor een bedrijf; het liefst een internationale speler. Ik had echter geen zin om elke dag enkele uren in de auto door te brengen. Wat een geluk dat ik bij Geldof aan de slag kon!

Ik vind het super om deel uit te maken van een team. We willen allemaal het project tot een goed einde brengen en helpen elkaar waar nodig. Ik voel me gewaardeerd als Project Officer en als persoon. Ik kan mijn talenkennis onderhouden en geniet van het contact met collega’s, klanten en leveranciers. Af en toe mag ik mee naar de werf en dan kijk ik mijn ogen uit. Dan denk ik: “Hebben wij dit gerealiseerd? Wauw!” Verder ben ik tevreden over mijn loon én kan ik met de fiets naar het werk (waarvoor ik zelfs een kilometervergoeding ontvang).

Dankzij de flexibele werkuren kan ik dagelijks kiezen wanneer ik start met werken (tussen 7u – 9u). Er worden heel gezellige After Work-activiteiten georganiseerd (karting, deelname Midzomerrun Kortrijk, lasershooting, bowling, …). ’s Middags wordt er samen met collega’s gegeten in de refter of buiten op de picknickbanken (met of zonder parasol). Niet alleen op professioneel vlak, maar ook qua work-life balance zit het hier dus goed. Dit is ook duidelijk te zien aan de instroom van jonge collega’s.

Murielle Kesteloot

Jurgen – Intern Transport

Jurgen

Ik hou van de afwisseling in mijn job. Er zijn geen twee weken die hetzelfde zijn.

Ondertussen werk ik al meer dan tien jaar bij Geldof en kan bij de anciens gerekend worden. Dit is het eerste bedrijf waar ik aan de slag ging en het was meteen het goede. Eerst was ik vier jaar actief in het magazijn waardoor ik de producten en materialen waarmee we hier werken goed leerde kennen. Toen kreeg ik de kans om over te stappen naar mijn huidige rol waar ik de opgedane kennis uit het magazijn dagelijks kan inzetten om efficiënte oplossingen te bieden. Ik doe mijn werk echt graag. Het is heel afwisselend en ik kan me geen twee weken herinneren die hetzelfde zijn. Ik sta in voor het groot intern transport, het laden en lossen van de grote metalen constructies op boten en hydro testen. Af en toe kan ik ook mee voor een montage op werf waardoor ik soms naar het buitenland moet. Dat vind ik helemaal niet erg. Het is telkens een hele ervaring.

Jurgen Decocker

Clemens – SBDM

Clemens

In de periode 2000-2006 heb ik al voor Geldof gewerkt in de sales. Destijds was ik verantwoordelijk voor de sales in Duitstalig Europa. Maart 2017 ben ik teruggekomen bij Geldof en ben nu binnen de sales actief in Nederland, Scandinavië en de landen ten oosten van Nederland. Doordat ik ruim 10 jaar weg ben geweest bij Geldof kan ik goed het verschil zien tussen Geldof toen en Geldof nu. Dat verschil is groot. Geldof is geëvolueerd van een constructiebedrijf naar een bedrijf dat geïntegreerde projecten aanpakt. Dit is waar de markt behoefte aan heeft. Een bedrijf dat de uitdagingen van de opdrachtgevers begrijpt en daar oplossingen voor biedt. We zijn een integrator geworden. Dit vind ik een grote sterkte van Geldof: zich aan weten te passen aan de noden van de klanten en markten.

Waarom werk ik graag bij Geldof? Ik werk sedert 1990 en heb in het totaal voor 8 bedrijven gewerkt. Ik heb voor geen enkel bedrijf gewerkt waar de faciliteiten om je werk te kunnen doen zo goed zijn als bij Geldof. Daarnaast is er de vrijheid om aan te pakken wat er moet gebeuren. Naast voorgaande ben ik mijn volledige werkende leven actief binnen te projectenwereld. Wat mij betreft zijn de uitdagingen en risico’s nergens zo groot als daar. Ieder project is anders door wat we moeten realiseren, maar ook omdat we altijd met andere mensen te maken hebben. Binnen die wereld is Geldof actief in zeer veel sectoren. We hebben zeer veel te bieden. Ik ken geen ander bedrijf dat zo’n breed spectrum aan disciplines biedt als Geldof.

Waarom werk ik in de sales? Het is mijn uitdaging om constant op zoek te gaan naar nieuwe opportuniteiten en nieuwe potentiële opdrachtgevers. Ik ga graag met mensen om. Niets zo uitdagend als proberen mensen voor jezelf, en waar het om gaat, het bedrijf te winnen. Business doen is uiteindelijk een kwestie van vertrouwen, van mensen te winnen en dan natuurlijk de juiste dingen te doen om opdrachten te scoren. Het is net als bij een bergbeklimmer. Het gaat niet om op de top te staan, maar om er te komen. Het traject er naartoe is de uitdaging.

Bij Geldof kan ik de technische kennis vanuit mijn opleiding en de jaren werkervaring combineren met mijn meest geliefde sport: commercie.

Clemens Timmermans
Sales Business Development Manager

Jurgen – Project Manager

Jurgen

Geldof is een leuk bedrijf om voor te werken wegens de technische uitdagende projecten, de werksfeer en de extralegale voordelen. In het bedrijf zijn er per discipline specialisten die de projecten technisch uitwerken en helpen meedenken bij innovatieve klanteneisen. Er worden regelmatig activiteiten buiten de werkuren georganiseerd waar je je collega’s in een informeel kader (beter) kunt leren kennen. Bij Geldof zijn er glijdende werkuren zodat voor privé-afspraken niet steeds verlof dient aangevraagd te worden.

Jurgen Verstaete

Myrsini – Structural Engineer

Myrsini

Being a structural engineer in the industrial sector at Geldof is an exciting career choice!

I started working at Geldof almost 2 years ago, as one of the first representatives of the international community within the engineering department. Having studied and worked in different countries such as Greece and The Netherlands, the choice to work for a company with big projects all over the world, was an undoubtable priority for me when I moved to Belgium.

In my current role, I am responsible for the structural design of steel structures and storage tanks as well as the stability assessment of existing steel structures. The industry that Geldof is involved in is fast paced and delivery driven. Every project is unique, which makes the engineering challenges very interesting and variable. That gives us the chance to take initiative and develop innovative and efficient solutions. A lot of emphasis is placed on excellence and high-quality solutions, which has a very positive result on my skills and my career development in general. Huge reward for me is the ability to see the fruit of your work being realized at a very short time period, unlike other sectors/companies.

Myrsini Michalaki